fredag den 20. marts 2015

Flet et hegn på den nemme måde


Rådyr elsker rosenknopper, og derfor har vi kun en rose. Nemlig slyngrosen "Lykkefund". Jeg kunne vælge at opstamme den i en eller anden form, men jeg holder så meget at den, at jeg i stedet for har valgt at sætte et hegn forneden. I mange år har jeg haft det samme. Nu var det på tide med et nyt. Et stykke hønsetråd og nogle grene blev udgangspunktet for et flettet hegn.



Det er meget nemt at flette grenene ind i hønsetråden, og det giver et luftigt udtryk, som jeg godt kan lide. Samtidig giver grenene det natur-look, som jeg også holder af. Ren hønsetråd går ikke i landliggerhaven.

Nu undrer du dig nok over, hvorfor det hænger der og flagrer oppe i luften. Dels er grenene forneden gået ud. De skal altså klippes af. Og, dels så vokser der nogle store pæoner lige foran. Dem kan du se i dette indlæg om vores "Lykkefund", hvor du også får et glimt af det gamle hegn.

2 kommentarer:

  1. Kreativt flot og dekorativt hegn, Birgitte. Jeg kan godt forstå at du værner om Lykkefund for det er en skøn skøn rose.

    SvarSlet
  2. Naturlig og smuk løsning,

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)