tirsdag den 13. maj 2014

Når haven ligger ved sommerhuset

Når haven ligger ved sommerhuset, når man sjældent at se snebollebusken blomstre

For et par måneder siden spurgte jeg her på bloggen, hvad du som læser vil læse om. Det kom der rigtig mange gode svar på. Et skilte sig ud ved, at det ikke er første gang jeg er blevet opfordret til at skrive mere om lige netop det emne: sommerhushaven. Jeg har aldrig selv tænkt på, at det er så meget anderledes når haven ligger ved sommerhuset. Bortset fra at jeg ikke kan gå den daglige haverunde eller lige smutte ud og luge en smuk aften i maj. Men selvfølgelig er det anderledes.
Når jeg planter krukker til tænker jeg altid på blomster som kun kræver vand en gang om ugen. Også, når det er hedebølge. Mine tomatplanter står altid i kapilærkasser. Ellers dør de inden jeg kommer forbi igen. Og, havde jeg vidst at snebollebusken kun blomstrer meget kort tid, så havde jeg nok ikke plantet den. Den blomstrer nemlig altid fra mandag til fredag. Sådan føles det ihvertfald.

Flittig-Lise er rigtig god i krukker, når du kun kan vande en gang om ugen

Som nogen af jer måske har lagt mærke til er jeg begyndt at skrive om sommerhushave på Havefolket, men selvfølgelig kommer der også meget mere om emnet her på bloggen. Indtil da kan du hos Havefolket læse om frugtbuske i sommerhushaven og om køkkenhaven i sommerhuset

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)