søndag den 4. januar 2015

Hvad vil du læse om?

I marts 2014 fik jeg den fantastiske ide at lave en serie med ideer til borddækning på bloggen. Fantastisk, indtil tanken ramte mig: "Er det overhovedet interessant for andre end mig selv?". Det satte en lang tankerække i gang om, hvorfor jeg blogger og hvad jeg kan lide at blogge om, men også om hvem bloggen er til for. Mig eller dig som læser?


Jeg elsker at blogge, men jeg blogger også i et spinkelt håb om at inspirere dig og måske endda gøre dig klogere. Så bloggen er i høj grad til for dig. Jeg elsker også at blogge om have og hvis du læser jævnligt med her, så elsker du også at læse om have. Så det bliver der ikke lavet om på. Men have er så meget mere end planter. Det er farvesammensætning i bede, dekorationer, buketter, havebøger, indretning af uderum, bede til særlige jordforhold, genbrug og meget, meget andet. Og, det er så meget sjovere at skrive om noget som du har lyst til at læse om. Derfor spørger jeg dig nu, hvad vil du læse om? Har du noget særligt du tumler med i haven og godt kunne bruge noget inspiration til eller svar på? Fortæl mig hvad du kunne tænke dig, at jeg tager op. Og, du må gerne udfordre mig. Jeg elsker en god udfordring.

Dette er et opdateret indlæg fra marts 2014. 

16 kommentarer:

  1. Jeg vil gerne læse mere om borddækning, især til højtider og mærkedage, for det er det, det er aktuelt for mig. Nu er jeg jo en trofast læser, som synes dine blogemner er skrevet lige til mig ;-)
    Men ellers kunne jeg godt tænke mig noget mere om sommerhushavedyrkning, især køkkenhave. Gerne noget med hvad man gør rent praktisk, når man ikke er der hver dag/uge og f.eks. hvilke planter som klarer sig bedst, når der er hjorte, tørke og snegle.
    Havebøger er også godt stof, så jeg glæder mig til morgendagens anmeldelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er faktisk ikke den første der nævner det helt særlige ved at have en sommerhushave, så det tager jeg straks til mig. I øvrigt jo også super aktuelt for dig. Jeg ved jo også, at du er min borddækningsfælle. Der må da være flere end os to :-)

      Slet
  2. For mit eget vedkommende vil jeg tro, at det er hverdagssysler i haven. De ting vi alle er i gang med i øjeblikket, det kan også være havens smukkeste blomst lige her og nu. Det behøver ikke absolut at være et bestemt tema, men borddækning vil da altid være interessant..kom bare med nogle ideer:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hverdagssysler er altid interessante. Selvom det jo altså for mit vedkommende er weekendsysler ;-). Alligevel tror jeg ikke, at de kommer til at præge bloggen så voldsomt i den kommende tid. Der er mange andre som er meget bedre til at skrive om det end mig.

      Slet
  3. Ok Birgitte - Jeg ved hvor du bor ! ;-) - Så et par opsnappere fra gadebilledet ville jeg elske - er jo selv flyttet fra Vesterbro og til landet (Vanløse) og savner lidt at se noget bydynamik og nogle byhaver i blog-sammenhæng.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, hvis du ved hvor jeg bor, hvorfor kommer du så aldrig til kaffe ;-). Men du har ret. Der er alt for få indlæg om haven i byen. To forkølede indlæg om haven ved SEB Bank er det blevet til her på bloggen (http://enlandliggersdagbog.blogspot.dk/2011/01/grnne-byrum.html og http://enlandliggersdagbog.blogspot.dk/2013/06/grnne-byrum-seb-bank-i-kbenhavn.html).

      Det vil jeg bestemt gøre noget mere ved.

      Slet
  4. Overhovedet ikke forkølede. Jeg kiggede lige og sikke da en fantastisk byhave!
    Kaffe - det lyder som en god plan :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt klart et af mine yndlingsbyrum - sammen med en hel del andet af det SLA har lavet. De er knalddygtige!

      Slet
  5. Jeg synes også, det kunne være interessant med indlæg om borddækning - og så kunne det også være spændende med indlæg om drivhusindretning. God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Drivhusindretning. Det er en god og spændende udfordring. Den skriver jeg på listen. Og, så arbejder jeg videre med borddækningen :-). God weekend, Bente.

      Slet
  6. Skriv du bare om borddækning, det vil jeg nyde at læse med på - men jeg elsker også dine haveskriverier :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Frk.Anemone :-). Borddækning bliver selvfølgelig med fokus have. Det er jo jordens centrum :-)

      Slet
  7. Jeg læser også gerne med om borddækning. Bloggen er jo din og den skal da genspejle alt det du synes er spændende, for det er jo det der er dig og gør din blog til det den er.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fuldstændig rigtigt, Anette. Nu er jeg jo en ret sammensat person og har mange (have)interesser, så på den måde så skader det ikke med nogle input fra andre. Chancen for at ramme noget jeg synes er spændende er ret stor ;-)

      Slet
  8. ...gerne lidt borddækning :) Men aller-allerhelst mere køkkenhave! Det var super spændende at læse med da du teste biodynamisk såning, det gav mig blod på tanden til at give det et forsøg i 2013...
    Også gerne byhavens rum og sommerhushaven.. Egentligt er jeg godt dækket ind med det du skriver i forvejen -glæder mig bare til haven igen er aktiv!

    SvarSlet
  9. Tak for feedback, Sanne. Der skal nok komme meget mere køkkenhave. I år anlægger vi jo en ny og jeg har nogle ting jeg skal afprøve. Det bliver sjovt og dejligt igen at få grøntsagsjord under neglene! Nu vil vi alle i haven vil vi.

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)