onsdag den 22. januar 2014

Når andres haveprojekter rammer plet


Jeg har længe haft lyst til at gøre noget ved vores siddeplads for enden af staudebedet. Lige nu står den lyseblå bænk op ad skuret og stritter lidt. Det er meget sjældent vi sidder der. På en eller anden måde er det for åbent og måske ikke ligefrem utrygt, men heller ikke indbydende. En kort pause i lugningen er hvad det bliver til.


Derfor har jeg haft antennerne ude længe og her den anden dag fandt jeg endelig inspirationen, der ramte plet - se foto 2 (fra LandscapeFocused). Nu har vi jo et andet projekt i år - projekt køkkenhave - men billedet er gemt. Når vi til næste år eller næste år igen er klar til at gå i gang, er det bare at finde det frem af mappen med "Haveprojekter".

Gemmer du også fotos, der inspirerer dig?

10 kommentarer:

  1. Jeg har altid kommende projekter i tankerne, og gemmer også billeder i en mappe til inspiration.
    Det er en skøn hyggekrog du har fundet billede af. Dejligt med projekter at se frem til :-)

    SvarSlet
  2. Det ligner et projekt som involverer en snedkyndig, men det er måske ikke noget problem ;-)
    Man selvfølgelig ikke undertrykke sine drømme p.g.a. evner ellers ussel mammon, så det ville jeg nu også se bort fra ;-)

    Jeg har altid klippet billeder ud af blade m.m. og haft liggende i omslag eller sat op på opslagstavler. Lige nu har jeg et skønt grønt køkken liggende på mit arbejdsbord.
    På det sidste er jeg begyndt at bruge pinterest mere. Det er en smart måde at opbevare det på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Snedkerkyndig.
      Tablets er ikke så gode til stavning Jeg kan se, at der er frygtelig mange stavefejl i min kommentar. Det går bedre med den stationære ;-)

      Slet
    2. En eller anden dag bliver vi nok vant til alle de stavefejl og husker, at det er p.g.a. tablets ;-). Jeg forstod nu godt, hvad du skrev :-). Med alle de træprojekter jeg har er der noget, der tyder på, at det vil være godt, hvis jeg selv blev snedkerkyndig. Jeg har en lille drøm om, at min far kan lære mig det.

      Mon det grønne køkken er det du postede til Pinterest?!. Jeg er vild med pinterest. Slut med bunker af udklip, som fylder temmelig meget i skufferne.

      Slet
    3. Nej, det grønne køkken på arbejdsbordet er fra før jeg rigtig begyndte på Pinterest. Det var dengang ;)

      Slet
  3. Rigtig god ide, det bliver fantastisk for jer at sidde og hygge med udsigt til urterne. Man bliver bare så glad når en ide pludselig står lysende klar og om den så bliver udført det ene eller andet år er knap så vigtigt bare ideen er på plads:))

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, vel. Det betyder ikke så meget "hvornår", men mere "om". Og, vi elsker jo at have projekter at se frem til. Det siger vel også noget om at tro på fremtiden ;-)

      Slet
  4. Åh ja det ville da blive en helt fantastisk sidde plads...men hånden på hjertet Birgitte så kunne jeg nu sagtens sidde der på din skønne blå bænk og slappe af mens jeg nyder synet af dine smukke iris ;0)

    Udklip, æseløre i blade og magasiner.....jo jeg samler på inspiration både realistiske og urealistiske (pga. økonomi og plads) ideer :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal være hjertelig velkommen i landliggerhaven i juni, når irisen blomstrer - eller et hvilket som helst andet tidspunkt. Det vil være en stor fornøjelse at sidde på den blå bænk sammen med dig, Dorthe :-).

      Og, ja urealistiske inspirationer har også en stor plads her :-)

      Slet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)