søndag den 5. januar 2014

Forventninger til januar


Billederne er fra januar 2012

På sådan en tåget og mørk januar søndag sidder jeg og filosoferer lidt over, hvilke forventninger jeg egentlig har til januar. Når jeg tænker tilbage har januar ofte været forholdsvis mild med enkelte snedrys. Sådan ser det også ud til at januar bliver i år. Blot noget varmere end tidligere år. I følge DMI.

Så måske skal vi i haven. Ordne hvad vi har lyst til. Måske spise frokost i et solstrejf. Men januar er også den helt store planlægningsmåned, hvor vi gennemgår frøsamlingen. Drømmer om nye bede og bestiller frø. Måske retter lidt på haveplanen. For nu har vi et helt dugfrisk og nyt år foran os. Med plads til nye drømme og planer. Og, det er egentlig det jeg allerbedst kan lide ved januar.

5 kommentarer:

  1. Hej Birgitte.Ja! der er da mange ting man kan bruge sådan en lidt mørk og trist søndag til.
    Har lige lavet et indlæg med bar blomster til at live lidt op.
    Alle mine frø har jeg også kikket igennem ,for at finde ud af hvad jeg skal købe til det nye år.
    Lad os håbe at det milde vejr fortsætter.God søndag knus Jette

    SvarSlet
  2. ...der skal også såes eksotiske chilier i det her lille hjem...ellers når jeg ikke at få frugter på som regel...

    SvarSlet
  3. Det er godt at have tid til lidt af hvert i januar, endnu behøver man ikke at føle sig bagud, alt kan nås og det er bare at nyde det;) Jeg havnede i haven idag, der var liiige én ting jeg ville, og jeg endte med at bruge nogle timer derude så nu er hortensia dækket med fiberdugsposer, de sidste crocus løg blev lagt og hjertetræet fik en ny plads....

    SvarSlet
  4. Hø hø hø du har helt ret, sommerblomstfrø er lige blevet bestilt hjem ;-)

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)