onsdag den 13. november 2013

Vinteren tegner mild

Sådan en dag som i går kan i den grad få min november optimisme til at vakle. Så efter den omgang mørke, regn og rusk drak jeg i dag eftermiddagskaffen på terrassen og nød solen ekstra meget. Efteråret viste sig endnu en gang fra sin milde side. Og, i følge DMI tegner også vinteren mild.

Pelargonierne står stadig på terrassen, men nu skal de ind.
Søndag kommer nattefrosten også her til.

Det betyder ikke nødvendigvis sol, men nok mere af samme skuffe som i går. Så det gælder om at samle på al den sol der er. Og, senere gå ud selvom vejret måske ikke lige er til det. Den smule lys der er om vinteren virker nu engang bedst udenfor.

4 kommentarer:

  1. Hej Birgitte
    Jeg har ikke hørt/set langtids prognoser - det lyder da skønt med en mild vinter og vi får forhåbentlig et tidligt forår denne gang modsat sidste forår.
    Du har helt ret at vi må samle på sol og lys. Jeg vil prøve at gå mere ud midt på dagen denne vinter når vejret er godt, så man ikke bliver så "grå" indvendig. Derefter sofahygge tilsat en stor kande te og en god havebog, så skulle det da blive til at holde ud indtil vi kan komme ud blandt blomster igen.

    SvarSlet
  2. Hej. Det var da en god nyhed, at vinteren tegner mild. Det er et meget flot billede af pelargonien i sollyset. Tænk at du kunne drikke din eftermiddagskaffe ude her i november, det er fantastisk.

    SvarSlet
  3. Ja jeg så også prognosen fra i dag. Noget med at vinteren først kom i februar. Men til gengæld så ville være ekstra kold dér.
    Men så længe vi kan gå igennem både november, december og januar med rimelig mildhed, så klarer vi nok kulden i februar-marts.
    I dag var det et fantastisk vejr - jeg har haft besøg af Jette fra mit lille gods - og vi endte da op med at sidde i udestuen og suuuge solen til os.

    SvarSlet
  4. Hvor lyder det dejligt, at vi får en mild vinter, det meste af den ihvertfald. Dine pelargonia ser meget friske og grønne ud og ser stort set heller ikke vejrbidte ud. Det er nemlig bare om at komme udenfor på dage hvor solen stråler, så tror jeg på, vi holder humøret oppe :)

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)