søndag den 3. november 2013

Haven i november - et blomsterflor takker af

Der er stadig enkelte blomster som holder stand i haven her først i november. Men generelt må jeg indse, at det er tid til at sige: "På gensyn til næste år alle i skønne blomster".



Skt. Hansurt og asters er sikre efterårsplanter langt ind i november.



Og. ligesom vi har forskellige slags asters har vi også forskellige slags Skt.Hansurt.
Jeg elsker den måde de konstant forandrer udtryk hen over sæsonen.



Almindelig gul solhat holder også stand. Og, så kan man jo altid tilsætte lidt farve med andet end blomster.

Hvor er det dejligt at vide, at det hele kommer igen til næste år.

8 kommentarer:

  1. Ja Haven viser stadig i glimt de sene efterårsblomster. dejlige billeder
    Sankt Hans Urt er en af mine favoriter. Stormen og den megen regn har
    fået en del til at se grimme ud desværre.
    Haven lukker gradvis ned men vi glædes over en havesæson går på hæld. Og en ny spændende er på vej.

    SvarSlet
  2. Ja det er en god tanke at gå ind i vinteren med, ellers klarer vi da ikke den lange vinter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der må være noget at hænge håbet op på.

      Slet
  3. Smukke Sct Hansurt og de små asters er også fine. Ja nu skal vi hygge, haveblogge og have varmen indendøre. Allerede nu er juleroserne begyndt at sætte knopper, så ja det starter i det små!

    SvarSlet
    Svar
    1. Juleroser, perlehyacint og træernes spirende knopper er alle gode tegn på, at der er liv i haven hele året.

      Slet
  4. Godaften Birgitte.Håber jeg kan finde ud af dit link......må vist lige læse det igen.Men et dejligt initiativ for at mindes Hanne. Jeg har også lige vist min smukke sankthansurt.......en dejlig plante.
    Jeg er også trukket indendøre i brændeovnens varme og dejlig havebøger.God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jette, jeg kan anbefale dig at tilføje et link nederst i indlægget. Det er nemlig ikke blot en vejledning men også et øveark. Praksis er oftest meget bedre end tekst.

      Ja, nu kommer hyggetiden.

      Slet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)