søndag den 20. oktober 2013

Efterårsdekoration i haven


Med helt spritnye ting i bagagerummet gik turen hjem fra Jylland. Forventningen og glæden over at kunne stå op næste dag og lade kreativiteten blomstre tog turen med. I mit hoved var et nogenlunde klart billede af, hvad jeg ville lave. Et andet af efterårsferiens køb skulle nemlig også i spil. To havestole og et havebord købt for nærmest ingenting hos en marskendiser på Møn.

Nu ligger bordpladen på vores Ikea havebord og giver det mere bredde. En af stolene inviterer til at sidde under trækronerne og nyde morgensolen. Tæppet og dynjakken tager jeg med oppe fra huset. Naturligvis også kaffen. Hvad er morgensol uden kaffe.

For mig er der her lige nøjagtig den rette balance mellem nye og brugte ting. Den balance som jeg har kredset om de sidste to indlæg. Den rustne stige er en som lå her, da vi købte huset. Det er først i år, at den har fået en fremtrædende plads. Nogen gange skal ting modne.




Til højre står de ting jeg købte i Butik Remme. Et grønt "fuglebur" som ser meget vietnamesisk ud og to urtepotteskjuler i flet. Jeg er simpelthen så glad for de ting. De føles helt rigtige i landliggerhaven. Til venstre står en urtepotte fra Jensen potter og en hvid urtepotte jeg har arvet fra min mormor. Stenene er sommerminder fra vores udflugt til Holtug Kridtbrud.


På stigen hænger sommerminder fra haven - røllike og lavendel - samt et par kranse fra den dovne kransemagers ideværksted. Dem kommer I til at høre mere om, når jeg har arbejdet lidt mere med dem.

Efterårsferien er slut. Den første nattefrost har gjort kål på georginerne. Snart følger de andre blomster med. Men det er slet ikke slut med at lege i haven. Både med nyt og med genbrug.

Hvis du undrer dig over, hvilke to indlæg jeg refererer til i starten af indlægget, så finder du dem HER og HER.

11 kommentarer:

  1. Hej landligger.Sikke fint du har pyntet op i din have.Er bare helt vild med dit grønne "fuglebur".
    Jeg er også vild med stiger og har dem både ude og inde......de er så gode at pynte på.
    God søndag Jette

    SvarSlet
  2. Kære Birgitte
    Det er skønne ting du har med hjem og hvor er det også dejlig stemningsfuldt som du har efterårspyntet. Stigen er også ret skøn det er vel nok godt at I har gemt den til den fandt sin plads:o)
    Her står den på indflytning af krukker og det er bestemt ikke smukt lige nu.

    SvarSlet
  3. Hej. Det ser vel nok hyggeligt ud. Jeg kan utroligt godt lide sammensætningen på bordet, det har sin helt egen stemning. Du er virkelig lykkes med at sætte et præg på din oppyntning, som jeg rigtig godt kan lide. Genial idé med stigen, det ser bare brandgodt ud. Jeg skal love for, at du kan være kreativ.

    SvarSlet
  4. Dejlige sager til Landliggerhaven - jeg kunne nu også godt bruge sådant et smukt "fuglebur". Er helt vild med din flotte pyntning på stigen - sikke en god ide.

    SvarSlet
  5. Jeg er vild med dine kreative indslag :))

    Fugleburet er super skønt, og Jensen potter må jeg se at få besøgt. Jeg var faktisk forbi en sen fredag aften fo et par uger siden, så jeg ved hvor det er :)

    SvarSlet
  6. Fin stemning du har skabt :-)
    Jeg kan godt li dine nyindkøbte ting, men de tørrede buketter og kransene på din stige er altså også vildt søde.

    SvarSlet
  7. Vilka vackra höstbilder. De är en fin tröst nu när sommaren och den varma hösten definitivt har lämnat oss...
    Ha det fortsatt höstgott,
    Charlotta

    SvarSlet
  8. Fuld af charme og stemning!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  9. Hej Birgitte,
    Hvor ser det bare godt ud! Du har virkelig sans for detaljen - jeg er helt vild med stigen. Den ville ærligtalt også passe ret godt hjemme ved mig, i min ydmyge have.
    Mange gode tanker fra det nordfynske og med tak for en masse inspiration,
    Mathias

    SvarSlet
  10. Charme ud over al måde. Skøn stige og så mange dejlige ting, du har hængt op på den! Det er et rigtigt
    høstbillede - lige efter mit hoved! FLOT!

    SvarSlet
  11. Hvor er det en skøn opstilling på dit bord. Og din sommermindestige er jeg bare helt vild med :-)

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)