lørdag den 10. august 2013

Min mormors yndlingsblomst

Høstanemone er særlig smuk med en sort baggrund

Kærligheden til høstanemonen har jeg arvet efter min mormor. De sidste blomster hun havde i sine hænder var en lille buket høstanemoner. Hendes yndlingsblomst. I vores have står en aflægger fra hendes have. Det er særlig dejligt at eje et stykke af hendes yndlings-sensommerblomst. Høstanemonen minder mig om alle de gode timer min mormor og jeg havde sammen.

Og rigtig god sammen med lavendler

De stauder, vi kalder høstanemoner, omfatter både arten Anemone hupehensis, varieteten Anemone hupehensis var. japonica og forskellige hybrider. 

12 kommentarer:

  1. Det är min favorit också!
    Satt idag och närstuderade denne underbara blomma. Stjälken och knopparna är så grafiskt snygga också.
    Sköt om dig
    Malin

    SvarSlet
  2. Minder, når de er bedst!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  3. Det er et dejligt minde og en dejlig arv du har fra din mormor og op ad dit lille sorte hus er den ekstra smuk:-)
    Jeg har også altid holdt af høstanemoner.

    SvarSlet
  4. Jeg har også et bed kun med denne gamle type høstanemone - hos os hedder den Farmors høstanemone. Dejligt med blomster der vækker gode minder.

    SvarSlet
  5. En av mina favoriter också, gillar knopparna och baksidan på blomman också.
    Ha en underbar dag!!

    SvarSlet
  6. Absolut en august favorit den rosa Høstanemone. Har den i flere bede og er altid trofast.
    Dejligt indlæg.

    SvarSlet
  7. Der er ikke noget som blomsterminder. Min mormor var glad for tagetes.....den glæde har jeg bare ikke arvet!
    Men tankerne går da til hende, når jeg ser en tagetes hos andre.

    SvarSlet
  8. Hej Birgitte Sikke et dejligt minde du har fra din mormor.
    Har selv et dejligt bed med de rosa høstanemoner .....som jeg har arvet fra min mor.Du kan se det i mit forrige indlæg.Havde faktisk også sat lavendler i kanten af bedet......men de blev hurtigt fjernet.....anemonerne overtog hele bedet.

    God søndag Jette

    SvarSlet
  9. Osse min den er såååååå fin :O)

    SvarSlet
  10. Det forstår man så godt søde Birgitte for skønne er de ogaltid dejligt med gode minder knyttet til en blomst.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  11. Bonjour Birgitte
    Je découvre ton blog avec beaucoup d'intérêt car il est très varié et vraiment intéressant.
    Félicitations.

    Roger

    SvarSlet
  12. Elsker også høstanemonen. Jeg satte nogle sidste år og de er næsten ikke vokset. Det har jeg ikke oplevet før. Håber de bliver større næste år :-)

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)