søndag den 30. december 2012

Tant og fjas i hegnet


Julen er pakket væk ude og inde. Vi er mætte og udhvilede. Og, i dag trængte vi i den grad til noget frisk luft og bevægelse. Vi var ikke de eneste. Rundt om i kvarteret summede motorsavene, genboen tændte et stort flammende orange bål og hos naboen lød den skabende lyd af en hakke. Landliggermanden greb spaden og gravede et nyt bed. Jeg legede lidt i kvashegnet.

Hegnet er et hit hos de små fugle. Så sent som i morges pilede 2 små mejser rundt og spiste smådyr af barken. Så jeg tænkte, at det var oplagt også at forsyne dem med fedt, kerner og æbler. Selvom der ikke er blade på, kan de let være i fred for musvågen. Den er alt for stor til at komme gennem grenene, som snor sig hid og did i et stort filtret netværk.


Lidt mere udsatte er de på den anden side, men de kan hurtigt komme i ly.

2012 er snart slut og tilbage er kun at ønske jer
ET FORRYGENDE DEJLIGT
NYT HAVEÅR
Tak til alle jer der fulgte landliggerhaven i 2012
Og tak for alle gode indspark og kommentarer

Billederne er redigerede i iPiccy. Der er også mange muligheder for tant og fjas

14 kommentarer:

  1. Godaften Birgitte.Vil da lige ønske dig og din familie et rigtigt godt nytår,og tak for året med dejlige hilsener Knus jette

    SvarSlet
  2. Og i lige måde, Birgitte.
    Et lykkebringende nytår til jer!

    Kh. Lone

    SvarSlet
  3. Hej. Sikke en masse I har på gang. Hvor er det godt, at de små fugle får noget godt mad. Rigtig godt nytår til dig også.

    SvarSlet
  4. Godt nytår, fuglene må hygge sig hos jer.

    SvarSlet
  5. Det samma till dig.
    Det blir nog ett bra trädgårds år nästa år. Det känns så iallafall.
    Gott slut och Gott Nytt År
    Annika

    SvarSlet
  6. Rigtig god idé med fedt mm i kvashegnet. Hvis det ikke havde været for den irriterende regn, så var det også blevet til noget længere tid i haven idag - temperaturerne var jo lige til det. Dejligt at vejret var med jer :-)
    Tak - du og din familie ønskes også et dejligt og skønt nytår :)

    SvarSlet
  7. Jag vill önska dig en underbart nytt år med många glädjeämnen!!

    SvarSlet
  8. Sikke en god og dekorativ idé.
    Lige nu kribler og krabler det. Enden på det 'gamle' haveår er også begyndelsen på et nyt. Jeg kan dårligt vente med at komme i gang :-)
    Godt Nytår til dig også. Jeg glæder mig til at følge din skønne blog i det nye have-år.
    Bedste havehilsner fra Mettes Have

    SvarSlet
  9. Tak i lige måde.

    Du er god ved fuglene. Jeg vil også se at få lidt gang i den den hjemmelavede fedt-foder produktion. Indtil videre har de måtte klare sig med de færdigkøbte kugler, når jeg ellers husker det ;-)

    SvarSlet
  10. Kære Birgitte,
    Du ønskes også et rigtig godt havenytår herfra :)

    SvarSlet
  11. Bra till mycket det där rishägnet :-) Tack för att du delar med dig av inspirerande tips. Jag har lånat en av dina bilder av ditt inhägnade grönsaksland idag, hoppas det är ok ? Vill också önska dig ett underbart år 2013 !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid ok at låne billeder hos mig til ens blog. Især når det gælder udbredelsen af kvashegn :-)

      Slet
  12. Tant og fjas skal der til du skønne landligger. Godt nyt have år til dig og dine godt nok lidt i baghjul....men sådan blev min start på 2013....lidt langsom ;0)

    Glæder mig til meget mere blogger samvær i det kommedne år.
    Knus Dorthe

    .....sagde du virkelig - gravede et nyt bed....suk - tror også jeg vil gå den vej ;0)

    SvarSlet
  13. Super god ide med kvashegnet. Det bliver du elsket for!!

    Vi har også regeret i haven og har fældet to mega store og mega flotte birketræer. Vores yngste er desværre svært plaget af birkepollen, så derfor. Naboernes kan man ikke gøre noget ved, men så kan man jo altid starte med at feje for egen dør :)

    Godt nytår.

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)