fredag den 9. november 2012

Ingen krans på døren

Når man nu, som jeg, hverken har tålmodighed eller evner til at lave en smuk krans, så må der andre metoder til. Jeg kunne selvfølgelig købe en. Men jeg har ikke fundet en som passer ind i vores stil. Den der "vi bruger, hvad vi har" stil er sjældent i butikkerne. Så jeg gik en tur i skoven for at tænke over det.

Og, jeg kom hjem med hænderne fulde af blade....Så havde jeg noget jeg kunne bruge - sammen med lidt snor og en blomst fra Skt.Hans urten.




Her en uge efter holder den stadig godt. Min super enkle dørdekoration som jeg kunne lave uden at miste modet. Den gav mig inspiration til at få indgangspartiet klar til efterår. Eller var det mon alternativet der drev mig ? Ukrudtslugning!




Ukrudtet kom nu også væk. Det satte prikken over i´et. Især da jeg også lige studsede lavendelhækken.......

24 kommentarer:

  1. Smuk og enkel dekoration. Kogleguirlanden er også super fin. Hvad er koglerne sat fast på snoren med?

    God weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte

      Jeg har skruet øskner i bunden af koglerne og bundet knude på snoren på hver side af den, så den enkelte kogle ikke rutcher ud af geleddet.

      Rigtig god weekend til dig også.

      Slet
  2. Din ikkekrans er riktig fin!! Din kommentar om november var god, og en god måde at tænke på måneden som en transitmåned ind i vintern, det bliver lidt nemmere..ha en riktig god weekend!

    SvarSlet
  3. Det klarede du meget godt, jeg har heller ikke evner for sådan noget, men man skal nok bare springe ud i det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan da altid starte med at øve sig :-)

      Slet
  4. Hvor ser der kønt og hyggeligt ud ved dit dørparti. Jeg elsker enkelt, så det er lige i min smag :-)

    SvarSlet
  5. Kære Birgitte
    Jeg er ikke enig i at du ikke har evnerne, for du har lavet nogle flotte og inspirerende dekorationer, heriblandt også nogle smukke grenkranse. Det ser så godt ud med bladene og Sct. Hansurt blomsten og jeg kan slet ikke stå for kogleguirlanden - det er også lige mig;o)

    SvarSlet
  6. Visse-vasse med dig!!! Her troede jeg lige at jeg havde fundet en artsfælle som heller ikke kan finde ud af at lave "binde-og-snurre-rundt-kreative-ting", og så fremviser du det smukkeste indgangsparti med blade, grene og kogler sammensat på smukkeste vis! Selv skoene passer ind i farvetonerne... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fru Friis - så fik du mig igen til at grine :-). Må hellere skynde mig at sige, at det med skoene IKKE var bevidst ;-)

      Slet
  7. Supergod idé - og det ser da helt forrygende ud. Ved, hvad du mener med blomsterhandlerne - der er langt mellem gode butikker, synes jeg. Har du i øvrigt nogensinde været inde og se de STORE og virkelig flotte buketter, de sælger i Illum? Jeg var på en Københavner tur for nylig og var ved at vælte bagover af beundring, og så kostede en MEGA buket kun 200 kr. med ene af små roser, grønt m.v. Fantastisk!

    Kh. Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh, ved du hvad Malene, Strøget er mentalt næsten lige så langt fra mig som det fysisk er for dig. Det er så sjældent jeg kommer der. Og, så føles det også for mig som en "københavnertur" :-). Vi har jo alt, hvad vi har brug for på "broen" og Frederiksberg. Men billigt lyder det nu.

      Slet
    2. Det kan jeg sagtens sætte mig ind i - kører faktisk aldrig til Odense mere. Men... mangler du en fantastisk buket til værtindegave, så tænk på Illum - du bliver ikke skuffet ;-)

      Kh. Marlene

      Slet
  8. Hvor er det kønt og så enkelt, at det er svært ;-)
    VH Nina

    SvarSlet
  9. Dejlig "krans" og hyggelig velkomst hos dig!

    SvarSlet
  10. Herlig opsætning og en smuk birkekrans har du da! Dit tema med tone i tone er da bare så flot. Smukt at bruge naturlige materialer. Dygtigt gjort!

    SvarSlet
  11. Du har da særdeles gode kreative evner. Dit indgangsparti er blevet rigtig flot og hyggeligt.
    Din kogleguirlande er super flot, og den må jeg vist også have ;-)

    SvarSlet
  12. Hej Birgitte
    Den kønne Heuchera ved græskarrene, har du navn på den?
    Jeg kan ikke stå for de mange forskellige stedsegrønne blade, som også er gode i dekorationer.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Marie

      Desværre er jeg rigtig dårlig til at huske plantenavne. Jeg købte den i Botanisk Haves butik, men det hjælper dig jo nok ikke så meget :-)

      Slet
  13. Tak for alle jeres opmuntrende kommentarer m.h.t. min kreativitet. Så pyt med at jeg ikke kan binde kranse :-)

    SvarSlet
  14. Vilka fina pynt-tips och så härligt välkomnande din trapp blev ! Bladen var ju jättevackra. Girlangen med kottar tyckte jag var väldigt fin, måste nog kopiera, hoppas det är ok ;-) Ha en fin vecka !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvarSlet
  15. Hej Birgitte
    Hvor bliver man FLOT modtaget hos dig - det ser forrygende ud, og selv skoene passer som Fru Friis bemærker, perfekt ind i farvesammensætningen ;0)
    Tak for inspirationen.
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)