lørdag den 20. oktober 2012

Emil Noldes have i Seebüll

Toppen af kransekagen på en dejlig ferie i det nordtyske var dagen i går. Her besøgte vi Nolde Stiftung i Seebüll med værker af Emil Nolde og med den skønneste have.


Jeg har tidligere skrevet om haven HER og nu endelig set den. Det var en stor fornøjelse og vi tog masser af inspiration med tilbage til landliggerhaven. Så mange fine detaljer og så meget pang på farverne. Ind til videre ligger der en stor bunke frø fra haven og venter på, at det bliver forår.



Du kan se flere billeder fra haven HER

En dejlig ferie i Slesvig-Holstein er slut. På turen besøgte vi også området omkring Plön. Var på havevandring i Slesvig. Og til markedsdag i Husum. Det gør vi gerne om en anden gang.

11 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er der flot. Jeg var der først i 70 erne, da interesserede jeg mig ikke for have, så jeg fik ikke meget ud af besøget dengang, men i dag kan jeg godt se, at det ville være anderledes.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  2. Det er helt bestemt et dejligt sted. Lyder til I har haft en rigtig dejlig tur i det nordtyske.

    Og da I nu ikke er "tyskforskrækkede" så husk den store BUGA udstilling i Hamborg fra april-oktober, så er der lidt at køre efter igen... :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det et inspirerende sted/indlæg - Super dejlige billeder. Jeg glæder mig til, at se billederne af alle de blomster du får til at spire og blomstre til næste år.
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
  4. Tak for kigget i den vidunderlige have, dejligt at se at der er nogen som tør noget med farver:-)

    SvarSlet
  5. Fantastisk billeder af efterårshaven......det runde bassin måtte gerne stå hos mig ;0)

    SvarSlet
  6. Tak for dejlig tur rundt i Nordtyskland og i særdeleshed i Emil Noldes have. Det gode er at der ikke er så langt derned, så jeg har da fået mig endnu et emne til en udflugt :)

    SvarSlet
  7. Nøj hvor er det nogle skønne billeder, Birgitte. Det er godt at I fik solen med jer til sådan et dejligt sted;) Jeg er nysgerrig efter hvilke frø du fik med dig hjem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Lisbeth endelig kom solen - og varmen! Men det har nu været ok alligevel. M.h.t. frø blev det til solsikke, jomfru i det grønne, kantbæger, Evighedsblomst (sart gul ;-)), mexikansk solblomst (tiltrækker dagsommerfugle), bordeaux stokrose og endelig hvide fingerbøl.

      Slet
  8. Sikken skøn ferie I har haft. Jeg har nydt at følge med i alt det lækre du har set. Man får lyst til at tage bilen og bare køre.... :)
    God søndag til dig

    kh
    Eva

    SvarSlet
  9. Vilken härlig resa du varit på ! Bilderna från den här sista trädgården var fantastiska, dit vill jag också :-) Gott med ferie ! Ha en skön vecka.
    Lisa/Lisas trädgård

    SvarSlet
  10. Tak for gensynet :-) Jeg var der helt tilbage i 1987 og skulle have været på tur dertil igen i sommer, men det blev desværre aflyst. Det er et skønt sted.

    Kh. Marlene

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)