tirsdag den 12. juni 2012

Endnu en selvsåer

Jeg bliver mere og mere glad for de blomster der sår sig selv. Jeg nævnte en række af dem den anden dag, men glemte helt spejlæg.


Det var en af de første blomster jeg såede i landliggerhaven og jeg fik aldrig taget frø. Det er imidlertid ikke noget problem. De sår sig selv lystigt. Og, pyt så med, at de sår sig i skovbedet, hvor de blander sig med lyserøde akelejer i en ikke helt så stilren blanding. Jeg er vild med dem og de bliver kraftigere og kraftigere år for år.

2 kommentarer:

  1. Den er perfekt som sommertæppe i skovbedet. Det må være en fejl at den ikke findes i min have. Selvsåede har ellers gode vilkår, for jeg er ikke god til at luge sådan nogle væk ;-)

    SvarSlet
  2. Hej. Det er en smuk bunddække. Den vil jeg skrive op! Jeg synes, den passer fint til det lyserøde.

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)