mandag den 21. maj 2012

Tour de Langeland


Jeg skriver mig på listen over ubetingede fans af Langeland. Jeg er fuldstændig solgt efter en weekend på den frodige og grønne ø. Bakkerne er nogle af de blødeste jeg nogensinde har set. Forestil jer en rapsmark som bugter sig gennem landskabet omgivet af bløde grønne kornmarker. Nogle af dem er runde som en hattepuld. Vandet er naturligvis allestedsnærværende og glitrende i solen. Skovene mangfoldige.

Rudkøbing må være Danmarks svar på Cordoba. Byen er fuld af skønne grønne baggårde.


Hos min venindes mor er der også sydlandsk stemning - og en yderst misundelsesværdig Klematis! (Montana, "Elisabeth")


Vi forlod naturligvis øen med bilen fuld af planter og i morgen kommer de i jorden. Dejligt at få et lille stykke Langeland med hjem til Sydsjælland og skønt med endnu en række planter, som minder mig om et dejligt menneske. For det er fra hendes have planterne stammer.

10 kommentarer:

  1. Hvor ser det dejligt ud.
    Skønt med sådan en tur "væk fra byen" - især når man vender tilbage, med lidt planter i lommerne;-)

    SvarSlet
  2. Jeg har Langeland tilgode endnu - tænk i min alder at jeg ikke har besøgt den. Ud fra din anbefaling må den vist højre op på rejse-ønskelisten.
    Min nye montana må rigtig gerne vokse sig så stor og flot som det flotte eksemplar du her viser.
    Hvad mon du fik med hjem i bilen - det fortæller du vel om senere.

    SvarSlet
  3. Jeg var på Langeland for et par år siden. Jeg var meget betaget af hvor frodigt alting er. De har et mildt klima og alt trives. Roser på meget lidt jord var helt fantastiske i Rudkøbing.

    SvarSlet
  4. Ja så fik du også oplevet en mindre ø i weekenden. De er skønne de små øer, og det ser ud til at være et dejligt sted, du har været.

    SvarSlet
  5. uha-ja der er skønt i det lange land - har været er en enkelt gang som campist/teltist i Emmerbølle.

    Fantastisk smuk montana hun har - jeg er misundelig :0)

    knus Dorthe

    SvarSlet
  6. Hvor ser der bare dejligt ud!

    SvarSlet
  7. Hej. Sikke en god tur, du har været på. Jeg har lige været på Samsø og fik også mange planter med mig hjem. Det er jo fantastisk!

    SvarSlet
  8. Dejlige danske øer at besøge. Langeland er absolut også en charmerende ø at komme til. De har hver deres charme og sikke en clematis du har fik på kornet. Flot!
    Jeg har som Dorthe boet som campist i Emmerbølle.

    SvarSlet
  9. Jamen så må Langeland vidst på lister over steder jeg skal besøge for det lyder virkelig dejligt - de bølgende rapsmarker er bare noget af det bedste ved det danske landskab:)
    Dejligt med planter med hjem, hvad mon det er for nogle?

    SvarSlet
  10. Jeg har også Langeland til gode. Men der ser skønt ud, så det kunne jeg vist også blive fan af ;-)

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)