onsdag den 21. marts 2012

Snepryd rimer på hjertefryd - næsten

Dette smukke syn mødte os, da vi i fredags kørte ind på sommerhusgrunden.


Jeg elsker Snepryd og var så glad, da mine forældres nabo sidste år gravede en masse op til mig. De er så taknemlige og gror lystigt.
De skal ikke deles for at blive til flere. De spreder sig bare fra der, hvor de står. Når lavendlerne en gang bliver store, bliver det et endnu smukkere syn. Lige nu er de mindre end blomsterne!

Flere gange i løbet af weekenden stak jeg hovedet ud af køkkendøren for liiige at se bedet igen.




14 kommentarer:

  1. Åh ja - snepryd <3 - har kun spottet en enkelt i min have i år
    En nabo har hele plænen fyldt så den bliver snart helt blå - det er SÅ smukt og sniger mig ofte til at lure gennem hækken

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt forstå, du lige skulle kigge ud, det ser så godt ud. Jeg kender også et sted, hvor hele græsplænen er fyldt af dem.

    SvarSlet
  3. Hej Birgitte. Jeg kangodt forstå, at du har nydt dette bed. Jeg kendte ikke snepryd, men den ser rigtig dejlig forårsagtig ud!

    SvarSlet
  4. Mums hvor er de flotte - og hvor er det dejligt at se, dine fine flaske-installationer igen :-)

    SvarSlet
  5. En blomstrende velkomst.... hvad mere kan man ønske sig? Smukt ser det ud.

    Bedste hilsner og god aften fra Mette

    SvarSlet
  6. Jeg håber snart at kunne se dem i min egen have :o) De er meget smukke.

    SvarSlet
  7. Sikke et skønt syn. det er ren nydning :-)

    SvarSlet
  8. Det er en dejlig lavendelblå farve de har. Kan godt forstå, du nyder synet af dem. Tror også jeg har dem - et eller andet sted....

    SvarSlet
  9. Åh vilka härliga scilla du har där!! Jag gör precis som du: går och tittar hela tiden efter det som kommit upp i rabatterna. Hos mig blommar inte något annat än en liten blåsippa än så länge. Men julrosorna är på gång och det börjar titta upp små gröna blad överallt. Vi har fortfarande en del snö kvar, men det smälter snabbt nu.

    Så läckert med flaskorna på pinnarna!!!!!

    Ha en fin dag!
    Kram
    Charlotte

    SvarSlet
  10. Hvor er de smukke. Jeg kan godt forstå, at du skulle kigge flere gange.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag.

    SvarSlet
  11. Det er bestemt også et dejligt syn. Jeg kender godt det at man liiige skal kikke en ekstra gang på så dejligt et skue. Nu er det sørme allerede fredag igen, så håber jeg at de stadig står lige så fint:-)

    SvarSlet
  12. Jeg har også nogle stykker og det bliver til flere år efter år. de har en skøn skøn farve og jeg vil mikse dem med perlehyasinter til efteråret på min Syrenbakke.

    God weekend.
    Kh Marlene

    SvarSlet
  13. Skøn velkomst at få Birgitte og med dine smukke flaske installationer bliver det jo bare endnu bedre og slet ikke til at holde øjnene fra :0)

    Nu venter der os en helt fantastisk week-end.....håber I får tid til at nyde den i sommerhuset ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  14. Ja, snepryd er skøn. Jeg er også glad for den, og som du skriver, breder den sig lystigt. Jeg har også hvide og lyserøde.

    Kh. Marlene

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)