mandag den 19. marts 2012

En legende weekend


Weekenden blev nøjagtig så dejlig som forventet. Der blev leget både med planter og birkeris. Så meget, at salatfrøene først kommer i jorden i næste weekend. Sådan kan det gå, når man har det sjovt. Tiden løber.

Det var forbløffende let at lave en krans af birkeris. Altså bortset fra, at den første blev lige stor nok. Det gjorde det også lidt svært at få styret den helt rund. Indtil jeg brugte en stor krukke som form. Herefter gik det legende let. 


Jeg kunne ikke helt slippe lyskransen og hængte den i stedet op på terrassen. Det er så hyggeligt med lidt lys om aftenen, når vi sidder og kigger på stjernehimlen.

Og, så fik jeg brugt nogle af mine loppefund. Både spånkurvene og den gamle trækasse, men der er mere, hvor det kommer fra, så mon ikke der kommer flere sammenplantninger fra mig. For læg lige mærke til, hvor modig jeg har været. Jeg som ellers holder mig til en slags blomst/plante i hver krukke. Nu avanceret til to forskellige.


17 kommentarer:

  1. Så fint du fått det vid din entré. Snyggt med penséerna och klövern tillsammans.

    Kram

    SvarSlet
  2. Og det ser smukt, indbydende og hyggeligt ud alt sammen. Jeg har også leget med grene til reder og jeg er helt enig i at birkeris er absolut nr. 1 til kranse.
    Det er herligt at det snart er weekend igen så frøene kan komme i jorden:-)

    SvarSlet
  3. Hvor ser det hyggeligt ud, skønt at vi nu kan komme ud og "lege"
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  4. Sikke en dejlig leg du har leget.
    Det ser rigtig dejligt ud Birgitte.)

    SvarSlet
  5. Det ser rigtig dejligt ud! De fine kløver du har med er det lykkekløver, som også kan trives indendøre?

    SvarSlet
  6. Hvor skønt og forårsagtigt. Det ser superflot og indbydende ud.

    kh
    Eva

    SvarSlet
  7. Hvor ser det bare hyggeligt og forårsagtigt ud :-)
    Jeg får også helt lyst til at lege med birkeris, for den krans er rigtigt sød.
    Det er stadig meget tidligt på sæsonnen, så mon ikke det går med salatfrøene ;-)

    SvarSlet
  8. Härligt med vårfint utanför dörren.
    Här planteras det också för fullt.
    Ha en bra start på veckan
    Annika

    SvarSlet
  9. Hvor ser det fint ud med blomsterne sammen med kløveren. Det ser ud til, at være et godt sted at starte, hvis man skal øve sig på at have mere end én plantesort i en krukke ... men jeg ved ikke, om jeg selv tør ;-)

    SvarSlet
  10. Hej. Jeg synes også, at det ser supergodt ud. Den krans er blevet rigtig fint. Dine sammenplantning er bare så flot. Ja, det hele ser rigtig indbydende og imødekommende ud.

    SvarSlet
  11. Det ser rigtigt flot ud! Dejligt inspirerende - tak. Jeg har lige et spørgsmål, hvilke program bruger du til at ligge mange billeder ind i et? Som du har gjort ved dette indlæg? Jeg er ny blogger, og skal lige have det hele lært... Forårshilsner Maria

    SvarSlet
  12. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer.

    @Anne: Jeg må tilstå, at jeg ikke ved, hvad kløveren hedder, men den kan helt sikkert også trives indendøre.

    @Maria: Jeg bruger Picassa, selvom jeg ikke er helt tilfreds med brugerfladen. Jeg leder stadig efter et online alternativ til Picnic som lukker.

    Bedste forårshilsner
    Birgitte

    SvarSlet
  13. Der lyder som en super søndag.
    Mit øje fanger starks spånkurven. Jeg elsker spånkurve, og har rigtig mange af dem, så jeg synes, at det er et godt valg til sammenplantningen ;-)

    SvarSlet
  14. Hvor ser det bare godt ud.......især den kløver der sammen med de smukke stedmoder.......

    Jeg vil altså også ud og lege med birkeris ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  15. Så fint, smukt og kreativt... og inden længe venter endnu en forårs-have-weekend?!

    SvarSlet
  16. Jag ser att du roat dig ordentligt i helgen, gott ! Klövern var jättesnygg och det var riktigt modigt att blanda ;-) Sallaten hinner nog fram tids nog. Godnatt !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvarSlet
  17. Flot krans af birkeris,det må være dejligt at have disse kreative evner.

    Fortsæt endelig med flere sammenplantninger, det ser jo brandgodt ud :)

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)