torsdag den 16. februar 2012

Kreative planteskilte

planteskilt klemme,planteskilt genbrug,lav selv planteskilt,diy planteskilt
Det er altid rart at vide, hvad det er der stikker sit grønne skud op over jordoverfladen. Til det formål findes der et hav af muligheder for at købe sig fattig i planteskilte, men genbrug er et hit hos mig. De af jer, som til min store glæde jævnligt læser min blog, ved det. Så her kommer årets inspiration til planteskilte af genbrugsmateriale.



alternativt planteskilt, planteskilt naturmateriale, planteskilt træ    planteskilt bestik,planteskilt genbrug,kreative ideer,genbrug bestik

Foto og DIY kvist: Martha Stewart samt foto bestik: emerald and ella

planteskilt børn,diy børn,kreative ideer børn,mal på sten,planteskilte sten


Dette er et opdateret indlæg fra februar 2012

23 kommentarer:

  1. Sikke en masse gode idéer, mange tak for det. Jeg var selv ved at kigge på Pinterest, men jeg kunne ikke finde ud af at oprette mig. Ellers ret smart med sådan en virtuel opslagstavle.

    SvarSlet
  2. Tak for mange gode ideer til smukke planteskilte. De vil helt klart pynte mere i haven, end de billige hvide plastic-dimser jeg har købt i Silvan. Så er der bare lige det med den smukke håndskrift. Der er jeg ikke så leveringsdygtig, og det er jo en væsentlig del af æstetikken her :-)

    SvarSlet
  3. Det ser rigtig godt ud med dine genbrugsskilte og ikke mindst stenene. Det er lige med at få idéerne, det er jeg ikke så god til.

    SvarSlet
  4. Skønne ideer til plante skilte, dem kan man da godt blive fristet af ;o)

    SvarSlet
  5. Sikke mange gode ideer - tak for inspirationen :)

    Mvh Sandra.

    SvarSlet
  6. Hej Birgitte,
    God ide med skiltene. Jeg tror desværre altid lige, at jeg kan huske hvilken række der indeholder hvad....Det kan ret tit gå galt mens spirene er ret små!
    Ideen med genbrug er godt.
    Jeg har klippet gamle persienner i stykket og skrevet på dem. Men de er ikke ligefrem diskrete i hvid plast!
    Altså i spirebakken og ikke ude i haven endnu.

    SvarSlet
  7. Superskønne planteskilte :-) Der er lidt for enhver smag, tak for inspiration :-)

    SvarSlet
  8. Det er skønne inspirationsbilleder du viser i dag, Birgitte.
    Læs i øvrigt lige de 2 sidste indlæg her samt henvisningen på moccapigen.dk.
    Tankevækkende!

    SvarSlet
  9. @Lene: Derfor bruger jeg også meget sjældent fotos fra andre og som regel tjekker jeg om de er udgivet under Creative Commons og derfor giver tilladelse til at dele. MEN, det smutter jo nogen gange i begejstringen :-). Copyright og ophavsret er en svær størrelse, men jeg tror nu, at dem som hæver deres ret glemmer, at de også fik lidt gratis reklame. Altså underforstået, at de bliver krediteret, men det er en lang og hed diskussion :-)

    SvarSlet
  10. Ja det kan være farligt at blogge - også selvom hensigten er god...
    Dejlige planteskilte - Jeg kan rigtig godt lide den afpillede persille-pind.

    SvarSlet
  11. fede idéer til planteskilte - især den med stenene er jeg helt vild med......de blæser vel ikke sådan lige væk.... ;o)

    SvarSlet
  12. Super, super fint og tak fordi du deler de mange gode forslag. Jeg må vist have ungerne i gang med at male sten. De kan godt starte nu... for der skal males mange ;-)

    Bedste hilsner fra Mette

    SvarSlet
  13. Nu har jeg jo allerede fået gaffelplanteskilte af dig, men de rækker nok ikke alle de mange frø, jeg skal have sået, så dejligt med lidt inspiration ;-)

    Jeg er også meget påpasselig med brug af billeder på bloggen. Men nogen gange har jeg brugt billeder fra frø- og løgforhandleres hjemmesider. Det må da være ren reklame for dem, men man kan jo aldrig vide om der er en fotograf, som har en anden holdning til det.
    Jeg vil tage det til efterretning...

    SvarSlet
  14. masser af god inspiration og nogle af ideerne har jeg ikke set før - stenene er en klassiker og let at lave :)

    Jeg måtte med det samme finde dig på pinterest og blev straks endnu mer' inspireret. Tak!

    forårshilsner
    Pia

    SvarSlet
  15. tak for inspiration! Jeg laver også stenene med navn på, men mest til frugttræer, roser osv. De holder fint.

    SvarSlet
  16. Sikke gode ideer..... Herligt
    God aften
    Susan

    SvarSlet
  17. Hvor er genbrug bare flot når dert er gennemført og det må det siges at være på de billeder du har fundet til inspration. Tak ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  18. Herlig inspiration, den ryger lige ind i mit idé-katalog! :o)

    SvarSlet
  19. Hej
    der er gode, og billige frø i Lidl. De har flere af de gode gængse, til ca, 2,- posen Så må man købe de avancerede andre steder
    Hilsen Iben

    SvarSlet
  20. Karina Carlsen (lindelyst)17. februar 2012 kl. 19.16

    hvor dejligt med tips til plante skilte :) der er altid gode ideer hos dig Birgitte ..

    SvarSlet
  21. Her er mange fine ideer til planteskilte, jeg kan især godt lide bestikudgaverne måske er her endelig en måde at bruge alle mine sølvplet skeer fra loppemarkederne:)

    SvarSlet
  22. Rigtig gode ideer. Særligt praktisk er den med klemmerne på de tynde pinde.....

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)