fredag den 20. januar 2012

Foråret pibler frem i Enghave Parken

Erantis (Eranthis)

Når nu min egen have ligger så østligt, at den endnu ikke bobler af forårshumør, så er det godt, at min lokale park bringer forårsfornemmelserne frem.

Der er masser af erantis og mange andre forårstegn i Enghaveparken.



Erantis (Eranthis)

Enkelte vintergækker på vej.

Vintergæk (Galanthus nivalis)

Vintergæk (Galanthus nivalis)

Kejserbusken er de seneste dage kommet godt på vej til for alvor at springe ud.


Kejserbusk (Viburnum)

Og, så er der denne busk med hvide blomster.

Busk

Busk

Gad vide, hvad det er for en? Opdatering: Busken er en vinterblomstrende gedeblad (Lonicera fragrantissima). Tak til Marie-Louise fra Den frodige have for at opklare det og Høneballehaven for oven i købet at give mig et tip om, hvor jeg kan købe den.

Alt i alt er det lige til at blive i godt humør af.
Ha´en god weekend
Den smule frost og slud klarer vi nok. Foråret er lige om hjørnet

12 kommentarer:

  1. Kære Birgitte

    Den sidst er en vinterblomstrende gedeblad, Lonicera fragrantissima. Den gror fint i alm. havejord i sol/halvskygge - og så dufter den skønt med de smukke blomster i december/januar :)

    God weekend

    SvarSlet
  2. Erantis, vintergækker uhm, det er eleksir mod vinter-tristessen :-))

    SvarSlet
  3. http://www.loenbaek.dk/planter/lonicera-x-purpursii.html og du kan finde den her hos Anne Marie i Lønbæk.
    Jeg kender den ellers ikke, men kunne se, det lignede en Lonicera, den er smuk.

    SvarSlet
  4. Hvor skønt, Birgitte - med disse dejlige forårsbebudere. Gedeblads-busken er også meget skøn.

    SvarSlet
  5. Vilka härliga vårbilder du bjuder på!! Jag längtar... Här är det snö och vitt ute....

    Ha en fin helg!
    Kram
    /Charlotte

    SvarSlet
  6. Hopp om vår ! :-) Jag sådde Erantis igår, hoppas de gror. Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvarSlet
  7. Ohh, nu är det allt vår. kommer det snö och kyla nu är det bara ett bakslag för växterna kan inte ha fel!

    Kram

    SvarSlet
  8. Smukke forårblomster.
    Jeg har i dag været på kig efter Vintergækker og Erantis i min haven, men der er endnu ingen blomster.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  9. Karina Carlsen - Lindelyst21. januar 2012 kl. 17.21

    Hej Birgitte
    Hvor dejligt med forårstegn..
    I min have er der endnu ikke forårstegn. Jeg vil gerne have et helt blomstertæppe i min græsplæne af erantis om foråret. Jeg har lavet det med krokus i vores egen lille frugt lund hvor jeg har sat omkring 1000 løg og det er et skønt syn som vi nyder de 2-3 uger det varer :)
    Fortsat god lørdag..
    Mange hilsener Karina

    SvarSlet
  10. Det er skønt med farver der titter op derude - buskene her er heldigvis vinterblomstrende så det er ok de blomstrer - hvis vi er heldige så bliver der stadig noget at nyde til det rigtige forår:o)

    SvarSlet
  11. Dejlige billeder :-)

    Jeg kender ikke Enghave parken. Men jeg kommer også I de andre parker, du beskriver på din havetur fane.

    SvarSlet
  12. Åhhh! Jg har bott vid Enghave Park i flere år og vi plejede att gå där varje aften og se på blomsterene. I August flyttede vi till Vanloese og jeg Savner Enghave Park SÅ meget!
    Tag en kik på min blog hvis du har lust! (og undskyld min riktigt dårlige Dansk haha)
    http://scandinaviancottage.blogspot.com/
    Mvh, Anna

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)