tirsdag den 3. januar 2012

Årskavalkade

Frøken Solhat har lavet EN, Lisbeth fra Høneballehaven har lavet EN, Evigglade Eva har lavet EN og opfordret os andre til at gøre det samme.  Den udfordring tog Lene, Bag havelågen straks op og også hun lavede EN. Ingen grund til at holde sig tilbage, så her kommer min. Ikke alle lige nemme valg.

ÅRSKAVALKADE 2011


JANUAR
I starten af januar lå sneen der stadig 
og 
vi havde nogle helt fantastik smukke dage med sol og rimfrost


FEBRUAR
I februar piblede vintergækkerne frem i skovbedet


MARTS
I marts stod erantis ranke som tinsoldater hele vejen ned ad staudebedet


APRIL
Egentlig burde jeg vise jer mine narcisser
men jeg kan ikke vælge blandt de 14 slags jeg har
så her kommer mirabelleblomsterne i stedet for


MAJ
Tulipanerne kom ind bag kvashegnet 
og 
jeg havde tulipaner i haven for første gang
Rådyr eeeeelsker tulipaner


JUNI
Det første der mødte mig ved indgangen var et hav af studenternelliker


JULI
En mini-eng ved æbletræet


AUGUST
Høstfloks og arkitektens trøst op ad kvashegnet


SEPTEMBER
I september opdagede jeg glæden ved Skt.Hansurt,
da de fik et bed for sig selv


OKTOBER
I starten af oktober stod vores høstasters stadig flot


NOVEMBER
I slutningen af november begyndte julen så småt


DECEMBER
Endelig jul

20 kommentarer:

  1. Kære Birgitte
    Det er en dejligt årskavalkade du dér har begået!
    Det er så dejligt at se forskelligheder hos os haveejere.
    Også at høre, hvor svært det egentlig er at vælge en darling.
    Bedste hilsener retur

    SvarSlet
  2. Tak for kigget, det kan ikke være bedre på denne ubehagelige dag (altså vejrmæssigt ;o). Din lille blomstereng er da bare skøn :o)

    SvarSlet
  3. Skøn kavalkade Birgitte!
    Man bliver bare så glad af at se på alle de blomster - så kan stormen rase alt det den vil udenfor :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  4. Smukke, smukke billeder - og engen er jeg dybt misundelig på:)

    SvarSlet
  5. Altså hvor bliver man glad i låget når man læser haveblogs :-D
    Sikke skønne billeder, det ene skønnere end det andet. Jeg har flere favoritter, bl.a. dit helt vidunderlige billede fra April. Sikke blomstrende grene op imod den flotte blå himmel!!!. Og som Fru Friis er jeg også helt vild med din sommereng. Den´ er da skøn.
    Hvis man kan undgå at blive glad, og føle boblen i maven når man ser dine billeder, så er man lavet af sten. Lige nu er jeg som blødt smør :-D
    Havehilsner fra Marianne i Hvam.

    SvarSlet
  6. Dejlige billeder Birgitte. Jeg kan se at jeg må have noge studenternelliker til sommer, de ser da bare så skønne ud :-)

    Mange hilsner
    Anne-Mette (som også er hoppet med på blog-kavalkade)

    SvarSlet
  7. Skønne blomster, men må dog sige, at blomsterengen overskygger alt andet. Den er super dejlig - overvejer om jeg skal have en miniblomstereng et sted i min nye have - måske i den lille frugthave jeg gerne vil have lavet :-)

    SvarSlet
  8. Dine billeder er bare skønne og du viser mange forskellige farver i kavalkaden. Jeg kan ikke engang vælge en favorit, dertil er der for mange skønne, så jeg nyder bare dem allesammen mega-meget :)

    SvarSlet
  9. Hvor ser det altså dejligt ud. Det er en god idé med sådan en kavalkade. Jeg sad og baksede lidt i går, men synets ikke at jeg kunne frembringe så flotte billeder, som jer andre.
    -karina

    SvarSlet
  10. Hvor er det bare skønne billeder, Birgitte. Jeg siger ligesom Signe, den storm kan hvæse og blæse som den vil. For vi sidder i varmen og kigger på blomsterbilleder :-D
    Jeg er vild med dit mirabelletræ, suk suk. Nu må jeg snart tage mig sammen til at få julepynten ned, så jeg kan komme over og hente nogle grene til at drive.

    SvarSlet
  11. Fine billeder, og så kan jeg rigtig godt lide dine kommentarer sammen med, så man kan høre, hvad du tænker om billederne. Stof til eftertanke :o)

    SvarSlet
  12. Kære Birgitte. Åhh sikken skønne billeder. Så må foråret godt komme.

    De der studenternelliker har jeg også lidt af, men ikke så mange og skønne som dig. Tror da jeg skal have lidt flere. Flere og flottere.

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
  13. Tak for kikket, hvor er det skønt at kikke på dejlige blomsterfotos, når stormen raser uden for.
    Hvor er den mini blomstereng skøn.
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  14. Fantastiske smukke billeder fra din have. Tusind tak for kigget :)

    SvarSlet
  15. Åhh - hvor havde du mange skønne fotos vi ikke havde set endnu. Nu kan det ikke gå hurtigt nok med at få det forår i gang og komme ud i haven og se efter alt hvad der spirer frem.
    Jeg kunne så godt tænke mig sådan en lille mini-eng ligesom din - den er så fin.

    SvarSlet
  16. Dejlige billeder.
    Hvor jeg dog længes efter forår.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  17. Skønne, skønne billeder.

    Jeg er specielt vild med billedet af mirabelleblomsterne :-)

    Kh

    Gitte H

    SvarSlet
  18. Love it Birgitte.....virkelig nogle dejlige billeder - og ja det er næsten håbløst at vælge ud....for der er jo også lige den der og så den og måske lige...... ;0)

    Tak for tilbageblikket.....nu vil jeg vente spændt på året der kommer ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  19. Hej Birgitte
    Dejlige billeder fra din årskavalkade, som man kun kan blive i godt humør at kigge på. Helt skøn er din mini blomstereng.
    Rigtig godt nytår
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  20. Uh, hvor dejligt at se :-) Billedet med studenternellikerne er da helt fantastisk. Sikke nogle farver.

    Kh. Marlene

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)