torsdag den 27. oktober 2011

Et eventyrligt skær over efteråret


Tågen lå tyk over København i dag. Den dæmpede alle lyde og holdt på varmen, så jeg skyndte mig ud i formiddags. En rask spadsertur og luft til hjernen er godt for arbejdsmoralen.

I Søndermarken var der en eventyrlig stemning, men alferne holdt sig godt skjult.



I løbet af de seneste dage er træerne for alvor falmet og de er lige så smukke i tåge som i solskin. 


Jeg søgte forgæves efter et træ med røde blade, men de røde bær og gule blade er da ingen ringe erstatning.

Nu er efteråret for alvor over os og det er tid til at nyde de smukke farver og forbederede os på flere timer indendøre end ude. Enhver årstid har sin charme.

Ha´en god aften
- jeg lægger mig på sofaen med et haveblad og et slumretæppe

19 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt. Elsker skoven mest af alt om efteråret, hvor den virkelig gløder. Hvor vinden binder lidt i kinderne og luften er tæt af dufte....

    SvarSlet
  2. Vilka härliga färger o tänk så gott att få ta en liten lur.Inget som propsar på att man ska ut i rabatten. Jag sysslar lite med inneblommorna nu Det är gott med dem också.
    Karm Ninne

    SvarSlet
  3. Smukke billeder, Birgitte. Jeg har også overgivet mig og suuuuuger de flammende farver...

    kh Anne Mette

    PS: Kig lige en ekstra gang, billede 2, nederst til venstre. Der er altså et par stykker af de små.....:)

    SvarSlet
  4. Hvor er det smukke billeder Birgitte - eventyrlig stemning er lige rette ord:)
    Jeg er også vildt begejstret over farverne i disse dage og jeg synes at der er noget over dem som jeg aldrig har observeret tidligere. Jeg læste for nylig at træerne ville tabe grønne blade i år og ikke nå efterårsfarverne, men det er bestemt ikke tilfældet.
    Jeg var ved Christianshavns kanal (tror jeg det hedder) idag og tog nogle tåge-billeder med min mobil - det måtte bare foreviges.

    SvarSlet
  5. "Nu falmer skoven trindt om land".....eller noget i den dur ;o) Smukke billeder af et smukt efterår.

    SvarSlet
  6. Wauw hvor ser det eventyrligt og fantastisk ud! Det har du fanget godt!

    SvarSlet
  7. Smuk, smuk efterårsmagi :-)

    SvarSlet
  8. Meget, meget smukke billeder af efteråret :-)

    SvarSlet
  9. Den lette tåge giver nærmest en malerisk stemning over de smukke billeder.

    SvarSlet
  10. Hvor er det smukke og eventyragtige billeder :-)

    SvarSlet
  11. Dejlig tur i skoven og smukke billeder. Jeg elsker disse farver på træerne lige nu - var også selv i skoven forleden, se mine billeder her, hvis du vi i østjysk skov:
    http://frkanemone.blogspot.com/2011/10/efterarsskoven.html

    Hilsen Ulla

    SvarSlet
  12. Fantastiske fotos og farver :-)

    SvarSlet
  13. Mmm. härliga färger och så dimman/tågen som mjukar upp och suddar ut...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  14. dejlige billeder, og du har ret... hver årstid sin charme :)
    snart go' weekend

    SvarSlet
  15. Sådan en dag i skoven/parken er jo vidunderlig..Der kan mærke sig selv når kulden kommer ind og man nyder synet af alle de skønne efterårsfarver..
    Mange hilsener Karina (lindelyst)

    SvarSlet
  16. Breathtaking...... :0)

    Virkelig smukt Birgitte

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  17. WOW, vilka underbara bilder! Hösten är verkligen en bra fototid!
    Hälsningar
    Katarina

    SvarSlet
  18. Underbara bilder Birgitte ! Jag spanade också efter alferne ;-) Kul om du fick inspiration till mossbollar hos mig, det var ett snabbt, billigt och roligt pyssel :-) Ha en skön söndag med vackert väder !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvarSlet
  19. Wow - det var da helt fantastiske efterårsbilleder :-)

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)