onsdag den 19. oktober 2011

Blæsevejr er tv-vejr

Det blæser mindst en hel pelikan i dag. Trækronerne svajer fra side til side og vinden suser om hushjørnerne. Solen kommer og går og det vil den i følge vejrudsigten blive ved med resten af dagen. Måske kommer der en byge forbi. Ligesom i går bliver jeg indendøre i dag.

Hmmm, hvad skal jeg så lave?


Egentlig ikke noget svært spørgsmål. Det er nemlig på tide at "luge" indendøre. Rengøringen har været noget forsømt i løbet af sommeren.

Bage er helt klart også et bud. Æblemuffins med kanel er ikke dumt til eftermiddagskaffen. Og, nu er det jo efterårsferie, så måske skulle jeg sætte mig med computeren og få set en masse haveprogrammer mens jeg gumler på en nybagt muffin. Her nogle forslag, som kan nås med et klik:

Trädgårdsfredag har sendt siden slutningen af august uden, at jeg har opdaget det. Godt, at jeg kan indhente det på SVT Play (muligvis begrænset tid)


Her i huset er vi fan af Søren Ryge og jeg har da vist misset et par af hans udsendelser i sensommeren. De kan alle ses ved at klikke på hans navn.


Jeg er også bagud med "Ud i haven" fra TV2 Øst. Sille Roulund og Erik Andersen ser på haver i regionen og giver både gode og mindre god råd - hvis man er glad for miljøet. Jeg har endnu ikke tilgivet Erik Andersen for at anbefale round-up, men bortset fra det er det ganske fine udsendelser. Man kan jo heldigvis sortere.


Og, så er det muligt at gense mange af DRs programmer.  Kig for eksempel på Frilandshavens hjemmeside . Det er en guldgrube af programmer, som jeg glæder mig til at gense i løbet af vinteren.

Og, selvom jeg ind i mellem synes det går lidt hurtigt og armbevægelserne måske er rigeligt store, så tror jeg nu, at jeg vil gense Camilla Plums haveudsendelser.  Jeg er i gang med hendes havebog og den er slet ikke så dum. 

Kig selv videre på DRs programoversigt og tip gerne, hvis du har et link til en god haveudsendelse, som er gået min næste forbi.

God fornøjelse

11 kommentarer:

  1. Hej Birgitte,
    Tak for alle de mange links til tv-udsendelser. Trädgårdsfredag har jeg fået optaget, men alle de andre har jeg ikke tænkt på. Det er rart at have lidt at vælge imellem, når man keder sig om vinteren :)

    SvarSlet
  2. Tack för alla TV-tips. jag tittar inte så mycket på TV men trädgårdsprogram är trevligt. Sören Ryge gillar jag och även Camilla Plum.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  3. Tak for fede regnvejrstips ;0) Her titter solen frem og blæsten er ikke noget op på hel pelikan styrke endnu.......så jeg vil lige udenfor et bette smut først :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  4. Tak for alle link - jeg så lidt af en anden haveudsendelse som Staudefeen havde linket til igår, det er rart at se lidt have når nu man ikke orker at være ude. Jeg bliver altid havetræt når vi når til november så jeg klager ikke over en lille pause til at gøre andre ting, som f.eks den forsømte oprydning og så er symaskinen også fundet frem. Jeg har dog et par hængepartier derude, så jeg må trække mig op i hårrødderne lidt endnu:)

    SvarSlet
  5. Jeg har for nylig set lidt af Søren Ryges udsendelser - ham er jeg også fan af - og hans artikler og brevkasse i Politikens Lørdagsliv.
    Tak for de andre tips til udsendelser - så er der noget til de lange mørke vinteraftener.

    SvarSlet
  6. Tak for nemme links til alle vores yndlingsprogrammer :o)
    Her blev det en klassisk chokolademuffin som "krydrede" den ruskende efterårsdag.

    SvarSlet
  7. Jeg har set flere af Trädgårds programmerne, de er meget underholdende. Men i dag var jeg nu ude trods blæsten, der var nemlig også sol ;-)

    SvarSlet
  8. Herligt med de links (- selv om jo ikke alle har ferie i denne uge. Mig, bitter, nej, nej :)

    Jeg glæder mig faktisk også en lille smule til vinter, stearinlys, plaid og en god kop te - måske en æblemuffin. Men jeg ved også godt at så venter jeg bare på forår - det gør jeg jo allerede :)

    Håber du har nydt blæsevejrsdagen...

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  9. Herlige link du deler - speciel sjov var den med pelikanen og dejligt at man kan finde noget havetv når så meget andet i "flimmeren" ikke er interessant :o)
    God fornøjelse med kanel-æblemuffins, der var jo ikke nogen links så jeg må selv igang med søgningen... ;o)

    SvarSlet
  10. Skøn samling links - så er underholdningen sikret lidt endnu :-)

    SvarSlet
  11. Jo, nog ligger man efter med rengöringen :-)men det är lite trist, när det finns annat skoj att göra. Tack för många TV-tips...nu blir det väl inget gjort de närmaste dagarna, hi hi.
    Hoppas du får fint väder i morgon !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)