torsdag den 22. september 2011

Min virtuelle opslagstavle med ideer til haven og andet godt

Vintergræskar "Crown Prince"
Billedet har jeg lånt HER, hvor der også er en god artikel om squash (på engelsk)

Før i tiden havde jeg en opslagstavle. Den var fuld af udklip fra blade med inspiration til alt det jeg gerne ville lave. I dag køber jeg ikke så mange blade, jeg har lyst til at klippe i. Mit månedlige Country Living er fredet for den slags tiltag. Dem læser jeg nemlig igen og igen og betragter nærmest som bøger. Meget inspiration henter jeg i dag også på Internettet. Det er ikke lige til at hænge op på opslagstavlen. I stedet for har jeg en virtuel opslagstavle på Pinterest. På min browsers værktøjslinie har jeg et lille ikon med kode, så jeg let kan "hænge billeder op" ("pin it"), efterhånden som jeg finder dem.

I dag har jeg været på jagt efter squash og græskar inspirationer til den nye sæson. Det er aldrig for tidligt at forbedre sig.
Hvis du har lyst til at se, hvad jeg fandt, så klik HER 
Pinterest fungerer samtidig som et socialt netværk, hvor man kan følge dem, som man deler interesse med. Man kan også lade sig inspirere af andres billeder og "sætte dem op" ("repin it") på ens egen opslagstavle. Ret smart. Jeg har flere forskellige emneinddelte opslagstavler. Det gør det nemmere for både mig og andre at finde inspiration indenfor lige netop det felt. Du kan se alle mine opslagstavler ("boards") ved at klikke HER. Måske får du også lyst til at få en virtuel opslagstavle.

7 kommentarer:

  1. Hvor smart, men jeg må tilstå at jeg ikke helt har forstået det.
    I øvrigt meget smukke græskar. Friulana kan jeg anbefale.

    SvarSlet
  2. Hvad tror du nu jeg sidder og bokser med :o)
    .....jeg vil også have sådan nogle fine husketavler.

    SvarSlet
  3. .....lyder bare spændende, og som noget der bare SKAL tjekkes ud ved lejlighed ;0) Tak for tippet du skønne.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  4. Nej hvor er det smart. Det skal jeg da helt sikkert prøve en af de nærmeste dage :-)

    SvarSlet
  5. Ja det ser spændende ud, det vil jeg også prøve - tak for tippet:)

    SvarSlet
  6. Hej Birgitte
    GENIALT koncept.Har fluks skrevet mig op til at komme på Pinterest. Det er lige noget for mig. Tusinde tak fordi du delte dette med os.
    Jeg har jo mit eget lille mappesystem, men det her er jo en åbenbaring - for en kreativ som mig.
    Flot samling du har lagt ind. Jeg kan specielt godt lide dine Fosteriana og Kaufmannia tulipan billeder. Meget smukke.

    SvarSlet
  7. Jeg er helt oppe at køre. Pinterest har fået mig hoooked - også i den grad.

    TAK fordi du delte dette med os.

    knus
    Eva

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)