torsdag den 14. april 2011

En klematis til Josephine

Klematis "Josephine"

Selv jeg, som næsten havde glemt de royale tvillinger, blev grebet af stor nysgerrighed, da tiden for dåben nærmede sig. Her i huset har vi de seneste dage for sjov gættet på Søren og Mette, men det nordiske islæt blev de grønlandske mellemnavne Minik og Ivalo. Meget, meget fint. Det er trods alt også nok nemmere at bevæge sig i en international verden, når man til fornavn hedder Vincent og Josephine end, hvis det var Søren og Mette.

Desværre kan det kun blive til en blomst til Josephine, men hvilken en. Klematis "Josephine" er en hårdfør klematis med mellemstore fyldte blomster. Vincent må vente til der en dag måske bliver opkaldt en efter ham.

NB Eva fra bloggen Årets gang i en Have i Zone 8a har efterfølgende givet mig et tip om, at der rent faktisk findes en blomst til Vincent. Nemlig en klematis Vince Denny. Opkaldt efter klematiseksperten Vincent Denny. Den kan han bestemt godt være tjent med.

Klematis "Vince Denny"

6 kommentarer:

  1. Går det an at vælge clematis 'Vince Denny', navngivet efter en anden Vincent - Vincent Denny, kendt clematisekspert? Den er (ser jeg!) også en rigtig royal herreclematis - dybrød/chokoladefarvet. Faktisk - mmmmmm, faktisk ligner den en must-have...............

    SvarSlet
  2. @Eva: Mon ikke. Jeg havde slet ikke tænkt på at søge på Vince. Og, den ser da bestemt "herre"dejlig ud :-)

    Ha´en god aften
    Birgitte

    SvarSlet
  3. Jag gillar de grönländska namnen, jättesöta! Fast då blir det väl ännu svårare att hitta lämpliga blommor?!
    Hälsningar
    Katarina

    SvarSlet
  4. @Katarina: Ja, det vil jeg slet ikke kaste mig ud i :-)

    Hilsen
    Birgitte

    SvarSlet
  5. Oh, hon var grann Josephine, men Vince tilltalar mig mer, lite vildare look. Jag brukar förodla några potatis i krukor inne och sätta ut sen, under fiberduk först. Något år har vi haft potatis till skolavslutningen i början av juni, det är härligt !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvarSlet
  6. Jeg er da helt vild med Josephine, hvor er den smuk. Den vil godt kunne lide at være i min have! Uanset navn. Tak for inspirationen.

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)