fredag den 18. marts 2011

Haven i vindueskarmen


Sådan ser der ud i min vindueskarm lige nu. Ikke fordi jeg forkultiverer, men fordi jeg i år vil lave et lille forsøg. I min vindueskarm skal der være en mini- køkkenhave. Foreløbig har jeg sået salat og karotter (Paris Market). Salaten er kommet op. Både Winter density og ruccola, mens gulerødderne kun lige har stukket næsetippen frem hist og pist. Senere har jeg tænkt mig at så lidt bønner. Og, så er det naturligvis oplagt med både tomater og agurker.

På Allt om Trädgårds hjemmeside blogger Sandra Holmes om haven i byen. En vældig inspirerende blog med masser af tips til dyrkning på altanen og i kolonihaven. Hun har også mange andre gode indgangsvinkler til haven og skriver blandt andet om hjemmelavede ansigtsmasker, guerilla gardening og gode havebøger til den lille have. Kig ind her.

5 kommentarer:

  1. Det er ihvertfald en god måde at få billig babysalatblade - er du vimmer hvor de ellers holder en høj kilopris! Spændende projekt!

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig hyggeligt ud. Forår i vinduet.
    Klem MARIANNE

    SvarSlet
  3. Skønt med grønt i vinduet ;) Og så er der snart serveret baby grønsager..
    god weekend herfra..
    Mange hilsener Karina

    SvarSlet
  4. Dejligt med grønt i vindueskarmen.
    Et interessant eksperiment. Hvor dyb er jorden? Jeg tænker specielt i forhold til gulerødderne, hvis det er meningen, at de skal udvikle sig, eller er det for syns skyld.

    Hilsen Ina

    SvarSlet
  5. Tak for jeres kommentarer. Der kommer naturligvis mere om projektet efterhånden som det udvikler sig. Tænk sig, hvis man kunne have grønsager langt tidligere.

    @Ina: Jorden er i en almindelig altankasses dybde. Paris Market er en lille rund gulerod, så jeg vil mene, at den kan udvikle sig på den plads der nu er, men det får vi at se.

    Bedste havehilsner
    Birgitte

    SvarSlet

Det glæder mig meget, at du har lyst til at lægge en kommentar. Tak for det :-)